Klaipėda, Leedu ja Türgi tants ^^

Labanaktis!*
Oeh, olen pikalt-pikalt reisilt Leetu, tagasi :) Kurb isegi, sest: LEEDUKAD ON LAHEDAD! :D :D
Pean nentima, et poleks oodanud, et nii lahedad :)
Aga alustame algusest siis... ma viitsi eraldi kõigile rääkida, loete siit :)

Neljapäev, 11. veebruar
Äratus 7.00 - nice. My God, kui uni mul oli! Täiesti uimas!
8.00 oli ettenähtud väljasõit, aga saime liikuma heal juhul 8.15 Teate küll, tavaline asi, keegi jäi hiljaks jne jne :/ - Mina mitte xD
Sõit iseenesest Leedu poole oli jube igav... ilma mingisuguste vahejuhtumiteta. Kuni Pärnuni vähemalt. Lugesin raamatut "Londoni lõbutüdruku intiimseiklused" ja ühtäkki, kui buss tegi suurema kurvi ma võpatasin "Sauga" käis mul peast läbi. Tõstan pilgu - Sauga jõgi. Of course. Šokeerisin iseennast, ma tundsin kurvist, et me oleme Sauga lähedal. I'm brilliant. Seriously. Lugeda ma enam ei saanud, vaatasin ainult, kuidas esimesena Sauga majad ja siis Pärnu paistma hakkas. Tundsin end nii imelikult. Ainuke asi, mida mõtlesin oli see, et loodetavasti keegi pissile ei taha, sest muidu oleksime me Pärnus peatuse teinud ja aitäh, aga Port Arturi tripi jätan vahele.
Minu õnneks me ei peatunud, aga imelik tunne püsis. Nii palju mälestusi... See tegi... haiget. I guess... T veel ütles, et tal on minust kahju xD Ma ei osanud midagi muud öelda kui et minul on ka endast kahju :P
Esimene peatus oli Iklas, seejärel kuskil Lätis - ärge küsige kus, ma ei suudaks seda elu sees välja öelda xD Võin ainult öelda, et tegemist oli raudteejaamaga :P Ja siis Leedu Ristimägi. Väga creepy koht, päriselt xD Pealegi oma kontsade peal seal ristide vahel turnida... not such a good idea. Mõtlesin kogu aeg, et varsi tekib siia veel üks rist - koos hauaga xD
Järgmine peatus oli juba Klaipėdas :) Klaipėda Eduardas Balsys Kunstigümnaasium (Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazija) Eduardas Balsys oli leedu helilooja ja sealt siis kooli nimi.
Koolis on kaks suundumust - muusika ja kaunid kunstid. Nende eripäraks on see, et tavaainetele rõhku ei panda [see poiss "creepy man, who is wearing a piano" ( klavistiku mustriga kampsun), kes meile kooli näitas ütles, et ta pole kordagi oma kooliaja jooksul teinud ühtki matemaatika kodust tööd O.O] ja neid valmistatakse ette olemaks professionaalne muusik või kunstnik/skulptor/keraamik vms sa olla tahad.
Nende kooli juurde, mis on hiiglastik!, kuulub ka ühiselamu, kus elavad need õpilased, kes kaugemalt Leedust pärit on. Ka meie ööbisime seal. Esimene reaktsioon kooli õpiruumide ossa jõudes (Mõisahoone taga on sellega ühenduses olev hiiglaslik koolihoone. Mõisas on aula jne.) oli: Ou. Mai. Gaad! Kuhu me oleme sattunud?! Isegi 37.KK näeb parem välja! Ja see siin on eliitkool! O.O ja kujutate ette ühikatube? Meie tuba asus kõige kõrgemal korrusel - neljandal. Kui meid meie tuppa juhatati, siis me jäime ukse peale seisma: say WHAAAAT?! You want US to sleep HERE?! Tuba oli rohelise-roosa-tumeroosa-kollase kirju. Hallitus, 3 vana kušetti, kaks lagunevat kirjutuslauda ja 3 kokkuvajuvat tooli. Meeldiv. Aa, ja seina peale oli kirjutatud "Eve and @". Tegemist oli Evelinaga, kelle tuba see oli. Oh yeah, I didn't mention - seal oli 16ºC sooja. Ja ka täna hommikuks polnud see tõusnud. Ka very pleasant. Söök oli aga hea :) Labai achiu!**
Muide ja meie toa uksel oli A4le kirjutatud: "Nėra pirmos! Pamokos neižadinti!" ja selle alla väiksele märkmiku paberile "Eve šiukšles! xD (Aš rimtai!)" Mis peaksid tähendame midagi sellist, et à la "esimese tunni ajaks ärge meid äratage" ja "Eve sakib! xD (Päriselt!)"
Ööd me küll üleval olla ei jaksanud ja 23 ajal läksime juba magama. Vaja oli järgmine päev hommikusöögiks, mis oli kell 8 uuesti jalul olla (Kõik seda just ei olnud, jalul nimelt - pidu, pidu, pidu, pidu!)

* "Labanaktis" - Tere õhtust leedu keeles.
** "Labai achiu" - Suur aitäh/tänan väga leedu keeles.

Reede, 12. veebruar
algas hommikusöögiga, mis oli jällegi väga hea :) Mis see oli pole oluline, ma vähemalt arvan xD
Sellele järgnes ekskursioon koolis ja õpilased tutvustasid meile koolielu ja ajalugu.
Hiljem oli meil natukene aega, et end valmis panna, et nende aktusel esineda. Kui meie "korterikaaslased" mind rahvariietes ja pärjaga nägid, siis nad esialgu jõllitasid ja niipea kui nad oma tuppa jõudsid kostis sealt naerupahvaks. Tore, olen naljanumber. Awesome.
Leedukad võtsid meid aga aktusel väga soojalt vastu - nad on parem publik, kui seda on eestlased!
Räägiti inglise ja leedu keeles. Mulle hakkas selle ajaga leedu keel isegi meeldima xD Teemaks oli Leedu Vabariigi iseseisvumine ja ühtlasi soovisid nad meile tulevaks iseseisvuspäevaks õnne :) Ka meie rääkisime neile oma koolist ja selle lõpetas õpetaja Ojavee paari leedukeelse lausega - mu pole vähimatki aimu, mida ta ütles, aga see pakkus leedukatele kõvasti nalja ja nad olid emakeelsest sõnavõtust vaimustuses :)
Esimesena tantsisid meie 6. klassi rahvatantsu ansambel ja nad läksid, samuti, leedukatele väga peale. Eriti aga nelja poisi Rootsi päritolu "Härjatants" ja see tõesti oli väga lahe xD
Meie esitasime: K. A. Hermanni "Kungla rahvast"; J. Tätte "Tuulevaiksel ööl"; V. Tormise "Röntuska III Alistulla" Kui P selle sisse juhatas, siis ta ütles, et see räägib poistst: don't hiss the bottle, hiss the girl. Kõik koori omad laval turtsatavad naerda. Leedukad mitte. See tõlgitakse leedu keelde. Kõik naeravad xD Aga selle lauluga oli jama. We failed. Bad. Täpsemalt mitte kõik meist, aga paar alti tulid kaks korda valel ajal sisse. Alustasime. Grete näitab sisse bassid ja siis peaks näitama tenori, kuid paar alti said valesti aru ja alustasid ka. Grete katkestab. Duubel 2. Sama jama. Ma olen näost punane kui tomat. Leedukad naeravad. Tahan surra. Duubel 3 läks õigesti. Viimaks. Õnneks oli feili 2 ja teine kord oli see isegi meile juba naljakas xD
Viimasena olid V. Tormise seatud 3 rahvalaulu "Labajalg", "Pikk ingliska" ja "Kaarajaan" koos tantsuga. Vat need läksid peale. Täiega :D :D Nii hea pole kooriga vist varem esineda olnudki :P Meie viimane "Uuuu" pakkus kõigile nalja ^^ Nad olid lausa nii vaimustuses, et trampisid plaksutamise ajal jalgu (aa).
Aktusele järgnes riietevahetus ja söök. Ja siis käisime Klaipėdaga tutvumas. Seal on tõesti väga ilus, kuid ma usun, et see on suvel veelgi ilusam. Ma ei hakka loetlema, kus me käisime... Ütleme lihtsalt, et vanalinnas :P ja Kellamuuseumis. (Pildil on Skulptuuride park)
Peale linnaekskursiooni käisime veel Klaipėda ühes suurimas kaubanduseksuses Akropolises. Ja... tadaa... hyper Maximas! Pärast oli hyper Maxima terve tripi teema xD Mõtlesime, et tuleme koju uhkustama, et käisime hyper Maximas! We own you now :D :D Kõige tipuks tundsime end seal nagu kodus - igal pool olid tuttavad poed nagu Terranova, Zara, Monton jne. Isegi Cinnamon oli neil olemas :D ja Tagatipuks mängisid nad, nagu minu jaoks, Tiziano Ferro "Imbranato"'t! Ma olin natuke rääkinud T'le ja J'le, et ma kuulan itaaliakeelset musa - Tizianot ja sain neile siis öelda: "Saage tuttavaks - see on Tiziano Ferro!" xD "Ma ti amo... ti amo... ti amo... Ci risiamo... vabe, e antico, ma ti amo..."
Sellele järgnes õhtusöök ja tutvumis-lahkumispidu. Leedukad tahtsid meile ka õpetada oma rahvatantse, sest me olime neile juba tantsinud. Väiksed rohkem, aga siiski. Poleks elu sees arvanud, et meil nii lahe on tantsida :P Ülilahe oli :) Kordumatu elamus :) Kadestage mind;) Samas... ma tean, et ei kadesta, kuna ka mina ei teeks seda, kui ma ei teaks millised leedukad on :P
Leedu tantse tantsisin peamiselt M'ga, kes on väga tore :) Ennem tripi ma temaga kooris rääkinud polnudki :P
Me õpetasime neile ka oma tantse (ja õppisime neid ise, arvestades fakti, et ka meie neid ei osanud xD) ja tantsisime üksteisega :) Vahet pole, et me paarilist ei tundnud ja nad ainult lombakat inglise keelt rääkisid :P
Pärast kui õpsid juba läinud olid ja asi meiele jäeti, siis sõime/jõime (mahla/vett/kalja, et te midagi ei mõtleks) ja ajasime juttu. Noh, okei, mõned leedukad olid... noh... teen ülekohut - mõned leedu poisid olid küll "päris" vintis :P
Paar meie oma hakkasid mängima "Kes aias?" ja sinna tulid kohe mõned leedukad juurde :P See kasvas paari hetkega kõigi ühismänguks ja peale meiele laulsid kaasa leedukad, kes, nii palju kui nad suutsid meie laulust aru saada, ka väga hästi hakkama said :P Kui meil võhm väljas oli ja hääl enam sõna ei kuulanud, siis olid nemad, kes laulu üles võtsid :P "Kes aijas? Kes aijas?..." Ja nende nime kohapealt oli ka mäng lahe xD "Mis nimi? Mis nimi? *segane pudin* tema nimi!..." xD Mõne nime me saime siiski teada või siis karjus seda keegi leedukatest, kes oli ära tabanud, et meil nende nime vaja on, et edasi mängida xD Ühe nime, kes oli väga purjus, me teada ei saanud, aga oma Superman'i t-särgi järgi sai ta ka "Mis nimi? Mis nimi? Superman tema nimi!..." osaliseks ja sellele järgnes naerupahvak :P Mängisime mingisugust nende ringmängu ka, mille sõnad ma ka ära õppisin, aga loomulikult ei mäleta ma neid ja kirjutada ma neid ka niikuinii ei oskaks... kõlas kuidagi nii: "Dijuuri gali, mein strijaali..." see on ka ainuke asi, mida ma mäletan xD
Ja siis tantsisime me nende "firmatantsu", mis oli mingi türgi muusika järgi. Ma ei tea seda nime ja see on nii kurb, sest see lugu on võrratu! Kui ka kellelgi mingi pidur veel peal oli, siis selle õppimise/tantsimisega kadusid needki! Ka meie kõige häbelikumad väristasid end xD Õpetaks seda teile, kuid blogis on see natuke keeruline, vaadake... xD Kui aga tahate, siis andke teada ;)
Selle järgnes natuke diskot, kus mu paariline rööviti xD ja ta oli hiljem sunnitud end tüdruku eest klaveri taha peitma :P ütles veel, et ma teda hoiataks juhuks kui tüdruk tulema peaks xD
Pidu lõppes jällegi Türgi tantsuga ja nad tänasid meid tulemast ja ütlesid, et loodavad meid veel näha ^^ Nii tahaks tagasi Klaipėdasse või siis, et nad meile tuleksid. See oleks ülilahe!

Laupäev, 13.veebruar
Kell 7.30 oli hommikusöök, kus me paari oma uut sõpra nägime. Tegelikult üht mmm... ütleme... Seksikat Kutti (jumala eest, ma ei mäleta ta nime! xD), kes korraks sööklas käis ja meile oma longavas inglise keeles "head reisi" soovis.
Bussi juures ootasid meid veel Sanije (Ma arvan, et ta nime kirjutatakse nii xD pole üldse kindel) ja veel paar tüüpi, kes meiega rohkem aega veetsid. Tegime ühispildi veel ja alustasime kurba/pohmakaga/unist sõitu. Oleneb kellele milline see oli. Minu jaoks oli kurb ja unine :P Ma ei suuda bussis magada ja seetõttu ma vaevalt tukkusin olles samal ajal täiesti aware of (mul ei tule ikka veel see sõna meelde -.-) ümbritsevast.
Peatuse tegime alles Riias, Lidos, kust ma endale kohvi ja Läti šokolaadi ostsin. Kohvi oli vaja. Olin pool surnud oma madalast vererõhust -.- ja sõitsime siis otse Sauele. Pakuti küll, et teeme peatuse Pärnus, aga, tänu jumalale!, kellelgi nii põiekat polnud, et peatust teha.
Tagasi tulles oli Pärnuga sama jama. Ma tukkusin. Kuid niipea kui me jõudsime Raekülla ärkasin ma üles. Küll ma aga kirusin end. Olin päris pikalt tukkunud, aga just s i i s pidi üles tõusma. Pidi. Pagana veider kokkusattumus. Või siis totaalselt nõme alateadvus. Üks variant neist kahest.
Sauele jõudsime kella 19ks.

Valutan üleni bussiistmes tukkumisest/istumisest ja pealegi tekitas eilne tantsimine hullema lihasvalu xD Türgi tantsus on koht, mis nõuab seljalihaseid ja kohe arvasid need, et nad võivad valutada :S
Peale selle on mul veel nõrkus ja pagana peavalu. Suerte, ¿eh? xD

Mai gaad, sain ma alles pika sissekande. Aga seda oli vaja ;)
Detailide jaoks pöörduge minu poole xD Või no, ma võin ise ka rääkida. Lobiseja nagu ma olen :D
Loodetavasti olete korras, mind pole nüüd natuke aega olnud...

Besitos,
T

0 comentarios: